Friday, October 4, 2024

Joint Declaration for palestine in farsi

 

اقدامات را تشدید کنید و جنبش ستیزه‌جویانه و توده‌ای را

در حمایت از مبارزات فلسطینی‌ها به شکلی قدرتمندتری به پیش ببرید!

بیش از 9 ماه از آغاز تهاجم جنایتکارانه دولت تروریستی اسرائیل علیه مردم فلسطین می‌گذرد. از آن زمان تا کنون، حداقل 40,000 فلسطینی، از جمله زنان و کودکان، به قتل رسیده‌اند و حدود 90,000 نفر مجروح شده‌اند.

صهیونیست‌ها در جریان بمباران‌ها، کشتارها و تهاجمات خود بیش از یک میلیون فلسطینی را مجبور به حرکت به سمت جنوب غزه کرده‌اند. بدون شک، نسل‌کشی‌های صهیونیست در حال انجام عملیاتی برای اشغال جنوب نوار غزه است. صهیونیست‌ها می‌خواهند مردم فلسطین را نابود کنند، قلمرو و منابع آنها را تصاحب کنند، تلاش می‌کنند فلسطینی‌ها را به صحرای «سینا» در مصر سوق دهند، طرحی قدیمی برای آوارگی اجباری که مسیر را برای اشغال کامل کل سرزمین فلسطین باز می‌گذارد.

رفح، در جنوب غزه، به پناهگاهی برای فلسطینیان تبدیل شد و نزدیک به یک و نیم میلیون نفر را در یک منطقه کوچک متمرکز کرد، جایی که آنها در زیر بمباران زندگی می‌کنند در حالی که نیروهای اسرائیلی از رسیدن کمک های بشردوستانه جلوگیری می‌ نماید.

این امر بحران انسانی را تشدید می‌کند زیرا مردم فلسطین در رفح از بیماری‌های عفونی ناشی از کمبود آب آشامیدنی، کمبود امکانات بهداشتی، ناامنی غذایی، نبود شفاخانه‌ها و سرپناه‌های مناسب رنج می‌برند که نتیجه تهاجم مستمر صهیونیست‌ها است. بسیاری از کودکان هستند، که نه تنها در زیر بمب ها بلکه به دلیل کمبود مراقبت‌های صحی و غذایی می میرند. بر اساس گزارش های یک آژانس صحی سازمان ملل، تقریباً 80 درصد از کودکان فلسطینی زیر 5 سال قادر به خوردن سه وقت غذای روزانه نیستند.

این امر با تلاش صهیونیست ها برای حمله اخلاقی به مردم فلسطین با اقدامات خشونت آمیز فراتر از قتل عام غیرنظامیان همراه است. تخریب بیش از پیش برنامه ریزی شده معابد، خانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، شفاخانه‌ها، همراه با محرومیت از آب و انرژی، به شدت به زندگی فلسطینی‌ها ضربه می‌زند، امیدها را نابود می‌کند و آنها را در معرض مرگ تدریجی قرار می دهد.

محاصره بیمارستان‌ها و شفاخانه‌ها قوانین اساسی جنگ را نقض می‌کند و با تخریب زیرساخت‌های مراقبت از بیماران و مجروحان، کشتار پرسونل صحی و محاصره مناطق مجاور، اثرات مخرب شدیدی را به همراه دارد. مردم فلسطین باید از سربازان رژیم صهیونیستی رنج ببرند که غم و اندوه آنها را مسخره می‌کنند و آنها را تحقیر می‌کنند، بر ویرانههای خانه‌های‌شان می رقصند و صحنه‌های نفرت انگیزی را برای تجلیل از اقدامات آنها به نمایش می‌گذارند که به پخش فیلم‌های وحشتناک و زشت تلویزیونی می‌پردازند. ویدئوهای آنها در شبکه‌های اجتماعی مملو از سخنرانی‌های ضد فلسطینی است که با اظهارات نژادپرستانه حاکمان اسرائیل و آموزش خشونت آمیز کودکان همراه شده است و به آنها آموزش می‌دهند که از آوان طفولیت از فلسطینی‌ها متنفر باشند.

نسل‌کشی علیه مردم فلسطین فقط کار صهیونیزم اسرائیل نیست؛ بلکه دولت‌های امپریالیستی که [ این جنایات را ] حمایت می‌کنند مسئول هستند، به‌ویژه ایالات متحده، بریتانیا، با سایر دولت‌های امپریالیستی اروپایی، آلمان، فرانسه، ایتالیا و غیره [ که ] به عنوان شریک جرم. عمل می‌کنند.

امپریالیست‌های آمریکا بدون قید و شرط از دیده‌بان خود در خاورمیانه حمایت می‌کنند. آنها از حق "وتوی" خود در شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از هرگونه اقدامی برای ابتکار صلح استفاده می‌کنند، برای تقویت قدرت نظامی صهیونیست‌ها سلاح و پول می فرستند و اخیراً با اقدامی که بسیاری آن را تاریخی می دانند، کنگره آمریکا لایحه ای را برای تحریم دادگاه کیفری بین المللی به خاطر دستور بازداشت رهبران سیاسی صهیونیست تصویب کرده است.

ملت فلسطین و سازمانهای مقاومت در برابر همه اینها در شرایط پیش آمده مقاومتی قهرمانانه [ از خود ] نشان می‌دهند و همچنان به ضربه زدن به تهاجم نسل‌کشی و لشکریان اشغالگرشان ادامه می‌دهند. ما حداکثر حمایت خود را از این مقاومت اعلام می‌کنیم.

نسلکشی علیه مردم فلسطین، جرقه همبستگی بین المللی را از اکتوبر بدین‌سو برانگیخت و هرگز متوقف نشده است. پرولتاریا و مردم جهان آرمان آزادی [ مردم ] فلسطین را به اهتزاز نگه داشته‌اند و تهاجم وحشیانه صهیونیست‌ها را محکوم کرده اند.

توده‌ها از مقاومت در برابر سرکوب دولت‌های مرتجع، تا پیشرفت فوق‌العادۀ جنبش دانشجویی در ماه‌های اخیر که دانشگاه‌ها و جاده‌ها را از آمریکا تا اروپا و سراسر جهان به آتش کشیده است جلسات و تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند و خواستار توقف تجاوز، تحریم شرکت‌های اسرائیلی و حامیان صهیونیستی و خواستار برهم زدن روابط و معاهدات با اسرائیل شده‌اند؛ و این سلسله، جنبش همبستگی با آرمان مردم ویتنام در دهه‌های 60 و 70، را به یاد می‌آورد که جاده‌ها را از آمریکا تا اروپا و در سراسر جهان به آتش کشیدند.

از اثر فشارهای توده‌یی، برخی دولت‌ها روابط خود را با اسرائیل قطع کردند و برخی نهادهای بین‌المللی مجبور به اقدامات قانونی شده‌اند. دیوان بین‌المللی کیفری درخواست ارائه شده توسط آفریقای جنوبی با حمایت سایر دولت‌ها را مبنی بر توقف فوری عملیات نظامی علیه نوار غزه پذیرفته است. دیوان بین‌المللی کیفری دستور بازداشت وزیر "نتانیاهو" و وزیر دفاع او، "گالانت"، را صادر کرده است. اما در عین حال، دستور بازداشت رهبران حماس را نیز داده است. این موضوع نشان‌دهنده ماهیت بورژوایی دیوان بین‌المللی کیفری است که خشونت‌ سلطه‌گران و ستیزه جوئی مظلومان را برابر می‌داند.

در مواجهه با این وضعیت، اکنون بیش از هر زمان دیگری تشدید اقدامات و وادار ساختن جنبش توده‌ای مبارز در حمایت از آرمان فلسطین به شکلی قدرتمندتر به پیش می‌رود. فشار مردمی باید به اعتصابات همبستگی و اقدامات شدیدتر علیه دولتهایی که از اسرائیل و سفارتخانه‌های اسرائیل در هر گوشه از جهان حمایت میکنند افزایش یابد. احزاب و سازمان‌های کمونیستی مارکسیست-لنینیست-مائوئیست باید نقش خط مقدم فزاینده‌ای در این جنبش، حول مطالبات توده‌ای مشترک ایفا کنند: مطالبه کنید که نیروهای اسرائیلی نوار غزه و کرانه باختری را ترک کنند؛ مطالبه کنید که نیروهای امپریالیستی منطقه را ترک کنند و اقدامات نظامی خود در حمایت از دولت اسرائیل و علیه نیروهای همبستگی با مردم فلسطین را در دریای سرخ، لبنان و غیره متوقف کنند؛ مطالبه کنید که روابط دیپلماتیک، تجاری و نظامی با اسرائیل قطع شود؛ مطالبه کنید که حاکمان صهیونیست به دلیل جنایات جنگی و نسل‌کشی محاکمه شوند.

در عین حال، در تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین و محکومیت نسلکشی صهیونیستها، ما میخواهیم که اقدامات انجام شده توسط دولت فاشیست هندوتوا مودی، حامی بزرگ دولت نتانیاهو، در هند نیز محکوم شود. با حمایت امپریالیزم ایالات متحده، علیه مردم بومی و قبیله ای در آن کشور یک کارزار نسلکشی به نام «عملیات کاگار» که در بحبوحه آن قتل عام و تبعید اجباری صورت میگیرد، غیرنظامیان و رهبران قبایل، فعالان اجتماعی و رهبران انقلابی به قتل میرسند. همانطور که روزنامهنگاران و مدافعان حقوق بشر که مخالفت می‌ورزند مورد آزار و اذیت قرار میگیرند. عملیاتی که هدف آن خفه کردن مبارزات آزادی‌بخش توده‌های هند، جنگ خلق ضد امپریالیستی توده‌های مردمی است.

کارگران و مردمان جهان باید از جنگ آزادی‌بخش ملی و مقاومت مردمان فلسطین در چارچوب مبارزه برای رهایی قطعی ملت‌ها از استثمار و ستم کاپیتالیستی و ظلم و استثمار امپریالیستی، که تنها با پیروزی انقلاب‌ها در هر کشور و پیشرفت انقلاب جهانی پرولتری ممکن و میسر خواهد بود، حمایت نمایند تا بتوانند به ریشه‌کن ساختن هر شکل و شمایلی از ظلم و ستم و استثمار نقطه پایان بگذارند و آنرا از روی زمین ریشه‌کن نمایند.

پرولتاریا و مردم جهان، بیایید علیه امپریالیزم متحد شویم!

زنده باد مبارزات آزادی‌بخش مردم فلسطین!

آزاد باد فلسطین!

هفتم اکتوبر 2024 میلادی

امضاء کنندگان:

1. کمیته بین‌المللی حمایت از جنگ خلق در هند

2. حزب کمونیست (مائوئیست) افغانستان

3. حزب کمونیست استرالیا (مارکسیست-لنینیست)

4. حزب کمونیست ترکیه - مارکسیست لنینیست (TKP-ML)*

5. اتحادیه کارگران کمونیست (م‌ل‌م) کلمبیا

6. کمیته ساختمان حزب کمونیست مائوئیست گالیسیه

7. حزب کمونیست مائوئیست – ایتالیا

8. حزب پرولتری پوربو بنگلا (PBSP)/ بنگلادش*

9. گروه مائوئیستی راه سرخ ایران

10. گروه مطالعات انقلابی (آمریکا)

11. حزب کمونیست انقلابی اروگوئه

12. اتحاد پرولتری کمونیست چین*

13. حزب مارکسیست-لنینیست ایتالیا

14. حزب مائوئیست روسیه

15. گردهمایی پرولتری پرو

16. کمیته کمونیستی – برزیل


امضاء ها الی تاریخ نشر، کماکان باز است و می‌تواند اضافه شود.

ICSPWI: csgpindia@gmail.com 

Maoist road: maoistroad@gmail.com


No comments:

Post a Comment