Thursday, November 7, 2019

info - Protest Indian Expansionism Into Nepal


Netra Bikram Chand-led Nepal Communist Party has objected to India’s act of putting the controversial border territory of Kalapani, Lipulekh and Limpiyadhura on its newly launched political map.

The map made public by India earlier this week has put Kalapani, Lupulekh and Limpiyadhura on its map. Against the move, PCN has announced to stage a torch rally, during which it will also burn the effigy of Indian Prime Minister Narendra Modi.

November 8 – Corner meeting
November 9 – Submitting a petition at the Indian Embassy asking India to remove the territories from its map
November 10 – Settling ablaze map of India
November 11 – Protest programme
November 12 – Submitting a letter of dissent to the United Nations
November 13 – Burning the effigy of Indian PM Narendra Modi

 
correovermello-noticias
Kathmandu, 07.11.19.

El clandestino Partido Comunista de Nepal ha organizado una Semana de Acción para oponerse a los planes de los imperialistas indios en la zona fronteriza de Kalapani, Lipulekh y Limpiyadhura, y rechazar la ingerencia imperialista en el Nepal.

Según medios de prensa, las acciones comenzarian el día 7 de noviembre con una marcha de antorchas. El día 8 un mitin, el 9 se entregará una carta de prostesta en la Embajada de la India en Kathmandu. El día 10 tendra lugar una quema simbolica de un mapa de la India, el 11 acciones de protesta, el 12 presentación de una carta de rechazo en las oficinas de Naciones Unidas para concuir el día 13 con un acto en el que será quemada una efigie del genocida primer ministro indio Narendra Modi.


No comments:

Post a Comment